Tuesday, October 9, 2012

Peti #68 : 3 Hari Lagi


:-)

Assalamualaikum. Sihat? Bizi ke minggu ni? Macam saya, kerja tu ada @ tak ada, memang maintain macam itu jugaklah. Oh ye kat ofis yang menggaji saya ni ada wat event makan2 Jumaat nanti. Alang-alang tu jemput lah datang ye semua. Bawak tupperware sekali. Heh. Bukan2. Jangan datanglah, takut makanan tak cukup.

Astaghfirullahal azim...apa la yang saya merepek ni. Sebenarnya otak pun rasa makin mengecil 2 3 hari kebelakangan ni. Mungkin stimulus yang diterima berskala kecil, tak cukup nak rangsang neuron untuk berhubung. Perlu ke minum Anmun Essential? Macam dah terlebih umur. Anmum Materna? Tak mengandung pulak!.

Tau tak dalam kepala rasa macam memulas-mulas mula datang menjelang 3 hari sebelum. Haiiik??? Okey silap. Sebenarnya perut ni rasa memulas-mulas macam ada rama-rama kecil terbang berlegar-legar dalam tangki bersaiz XL ni. Kaitan memulas-mulas ini sudah tentunya dengan perkara samar-samar yang belum dapat confirmkan menjelang event makan2 3 hari lagi je ni.

Tau tak dalam kepala rasa macam dah kecur air liur membayang-bayangkan tengah makan (makan ke minum???) Cendol Pulut di gerai Sitti Nor Haryati Zawiyah (bukan nama sebenar) di depan pasaraya U-Mart tu. Dan jika hal sedemikian berlaku, maka hancurlah plan diet yang masuk kali ketiga ni. Astaghfirullahal azim...

Semalam, ye malam semalam adalah waktu yang sangat lambat berputar. Jam di dinding seolah-olah hampir kehabisan bateri. Merangkak-rangkak jarum pendek tu nak cecah jam 11. Bila dikenang-kenangkan seolah-olah hampir 30 kali mata bulat ni dok jeling-jeling jam di dinding sambil layan TV cerita benar tentang orang nyalahgunakan pil kat #712 E!. Dan-dan tu boleh meleleh air mata dua tiga titik tengok cerita tu.

Lagi 3 hari nak event makan2 tu, rasa macam tak ada semangat kental buat apa-apa. Mengharapkan ada orang tolong suapkan nasi, buatkan milo ais, taipkan entri dalam blog ni, dan tolong drive gi keje. Dan harap sangat ada yang sudi tolong beruskan gigi dan picit jerawat pasir ni sekali.

Lagi 3 hari je untuk event makan2 tu. Tolonglah datang keajaiban. Sekarang.

Ye. Sekarang.

Sebelum saya buat meja ofis ni bersepah. Sebelum saya keluarkan pensel warna kacuh-kacuh atas kertas putih dan dengar lagu kuat-kuat kat HP Nokia saya. Huhuhu...

2 comments: